جاذبه های گردشگری ایران

آشنایی با جاهای دیدنی ماسوله

ماسوله یک شهر تاریخی در استان گیلان ایران است. این شهر به دلیل معماری پلکانی منحصر به فرد خود مشهور است. خانه های ماسوله به صورت پلکانی روی دامنه کوه ساخته شده اند و هر خانه دارای یک بالکن است که به عنوان حیاط خانه طبقه بالا عمل می کند. در ادامه با مجله اینترنتی فراوک همراه باشید تا با مناطق دیدنی ماسوله آشنا شویم.

ماسوله در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا واقع شده است و دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است. این شهر توسط جنگل ها و مراتع سرسبز احاطه شده است. ماسوله یک مقصد گردشگری محبوب است و به دلیل زیبایی طبیعی و معماری منحصر به فرد خود مشهور است. فعالیت های محبوب در ماسوله شامل پیاده روی، گشت و گذار در بازارها و بازدید از موزه ها است.

بهترین زمان سفر به ماسوله

بهترین زمان برای سفر به ماسوله در ایران، از اواخر بهار تا اوایل پاییز است. در این بازه زمانی، آب و هوای ماسوله معتدل و خنک است و مناظر زیبای طبیعت اطراف شهر به اوج خود می‌رسد. همچنین، در این فصول، فعالیت‌های تفریحی و گردشگری بیشتری در این منطقه برگزار می‌شود و امکانات گردشگری برای بازدیدکنندگان بهتر است. به عنوان مثال، می‌توانید از ماه‌های خرداد تا شهریور به ماسوله سفر کنید تا از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. اما برای اطمینان بیشتر، می‌توانید قبل از سفر به ماسوله، وضعیت آب و هوا و فعالیت‌های گردشگری در این منطقه را بررسی کنید.

آبشار کوشم ماسوله

آبشار کوشم در ماسوله گیلان واقع شده است. این آبشار بلندترین آبشار ماسوله است و ارتفاعی در حدود ۳۰ متر دارد. این آبشار در دل جنگل قرار گرفته و چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد. برای رسیدن به آبشار کوشم باید از ماسوله به سمت روستای کوشم حرکت کنید. مسیر پیاده‌روی تا آبشار حدود 2 کیلومتر است و از میان جنگل می‌گذرد. بهترین زمان برای بازدید از آبشار کوشم در فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها آبشار پرآب است و طبیعت اطراف آن سرسبز و خرم است.

آبشار و رودخانه ماسوله رودخان

رودخانه ماسوله یکی از زیباترین و پرآب ‌ترین رودخانه‌های شمال ایران است که از جنوب شهر ماسوله سرازیر می‌شود و در شمال آن به دریاچه ماسوله می‌ریزد. این رودخانه طولانی و زیبا از آبشارها و سرسره‌های طبیعی زیبا نیز برخوردار است که جذابیت و زیبایی بیشتری به منطقه می‌بخشد. آبشار ماسوله نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که با زیبایی خاص خود، باعث جذب توریست‌ها می‌شود. این آبشار با ارتفاع بالا، آبی فرورفته و مناظر زیبای اطراف، یک تجربه فوق‌العاده برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بنابراین، اگر به منطقه ماسوله سفر می‌کنید، حتماً از دیدن رودخانه ماسوله و آبشار ماسوله لذت ببرید و از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید.

آبشار توریشم ماسوله

آبشار توریشم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان، ایران است. این آبشار در منطقه توریشم واقع شده و با ارتفاع بالا، مناظر طبیعی خیره‌کننده و آبی فرورفته، گردشگران و طبیعت‌دوستان را جذب می‌کند. آبشار توریشم در یک منظره زیبا و دل‌انگیز قرار دارد و با صدای آب که از ارتفاع پرتاب می‌شود، احساس آرامش و آرامش را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. این آبشار به خصوص در فصل بهار و تابستان زیباترین حالت خود را به خود می‌گیرد و تعداد زیادی از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به خود جلب می‌کند. بنابراین، اگر به منطقه توریشم در استان گیلان سفر می‌کنید، حتماً آبشار توریشم را از نزدیک مشاهده کرده و از زیبایی و آرامش این منطقه لذت ببرید.

آبشار خرم بو ماسوله

آبشار خرم بو که در زبان تالشی به صورت خَربُو تلفظ می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر و دیدنی در نزدیکی روستای ماسوله در استان گیلان است. این آبشار با ارتفاع تقریبی ۲۰ متر، در دل جنگلی انبوه و سرسبز واقع شده و منظره‌ای چشم‌نواز و خرم را به وجود آورده است. برای رسیدن به آبشار خرم بو، باید از ماسوله به سمت روستای کوتَه کومه حرکت کنید. بعد از حدود 2 کیلومتر پیاده‌روی در جنگل، به آبشار خرم بو خواهید رسید.

سفر به ماسوله
سفر به ماسوله

آبشار لارچشمه ماسوله

آبشار لارچشمه در نزدیکی روستای ماسوله در استان گیلان ایران قرار دارد. این آبشار در دل جنگل قرار دارد و مکانی محبوب برای پیاده روی و کمپینگ است. ارتفاع آبشار حدود 100 فوت است و به استخری در زیر می ریزد که برای شنا محبوب است. این منطقه همچنین محل زندگی انواع گیاهان و جانوران از جمله خرس قهوه ای، گرگ و پلنگ است.

آبشار لارچشمه یک مقصد گردشگری محبوب است و به ویژه در تعطیلات شلوغ می شود. بهترین زمان برای بازدید در خارج از فصل است که آبشار کمتر شلوغ است و هوا خنک تر است. برای رسیدن به آبشار لارچشمه باید از فومن به سمت ماسوله رانندگی کنید. آبشار در سمت چپ جاده قرار دارد. یک پارکینگ کوچک در نزدیکی آبشار وجود دارد.

پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله یکی از مکان‌های زیبای گردشگری در استان گیلان ایران است. این پارک دارای مناظر طبیعی زیبا، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های دل‌انگیز است که باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شود. پارک جنگلی ماسوله در استان گیلان و در ۳۶ کیلومتری شهر فومن واقع شده است. این پارک با مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰ هکتار، یکی از بزرگترین پارک های جنگلی شمال کشور و یکی از مناطق حفاظت شده به شمار می رود. پارک جنگلی ماسوله پوشیده از درختان انبوه و سرسبز است و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این پارک دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است و در فصل های بهار و تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران می باشد.

قله شاه معلم ماسوله

قله شاه معلم در استان گیلان و در نزدیکی شهر ماسوله واقع شده است. این قله با ارتفاع ۳۰۰۰ متر، مرتفع ‎ترین قله استان گیلان و از جمله بلندترین قله های رشته کوه البرز غربی است. قله شاه معلم به دلیل ارتفاع زیاد، چشم ‎انداز بسیار زیبایی دارد و از بالای آن می توان قله های دیگر البرز غربی، دریای خزر و دشت های گیلان را مشاهده کرد. این قله در بین کوهنوردان محبوبیت زیادی دارد و هر ساله کوهنوردان بسیاری از سراسر ایران برای صعود به آن به ماسوله سفر می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا